وبلاگ بزرگ شارز آپ

وبلاگ بزرگ شارز آپ

وبلاگ بزرگ شارز آپ

وبلاگ بزرگ شارز آپ

همه چیز درباره علت و پایین آورن درجه تب در کودکان زیر دو سال

تب در کودکان

تب در کودکان ,تب در کودکان زیر دو سال,تب در کودکان 4 ساله,تب در کودکان 2 ساله,تب در کودکان زیر یکسال,تب در کودکان نشانه چیست,تب در کودکان 3 ساله

تب در کودکان , تب در کودکان زیر دو سال , تب در کودکان 4 ساله , تب در کودکان 2 ساله

توضیحاتی در مورد تب در کودکان

بیشتر مادران با این صحنه مواجه شده‌اند: نیمه‌های شب فرزندتان با درد و ناله پیش شما آمده و شما هم با لمس پیشانی او متوجه تب و داغی سرش شده‌اید. این لحظات معمولا برای مادران کم‌تجربه سخت است چون نمی‌دانند چه باید بکنند.بسیاری از والدین تب را موردی خطرناک می‌دانند اما متخصصان معتقدند در خیلی از موارد تب مشکل حادی نیست. تب نشان دهنده شروع یک بیماری و از مهم ترین علائم بیماری های ویروسی و عفونی مانند سرما خوردگی می باشد. تب کردن در کودکان امری عادی است که اگر جلوی آن گرفته نشود خطرات مرگباری خواهد داشت. اما چگونه بفهمیم کودکمان تب دارد؟ بهترین راه برای فهمیدن تب داشتن کودک دست زند یا بوسیدن پیشانی او است. بیشتر متخصصین اطفال بر این باورند که درجه حرارت طبیعی کودک سالم بین 36 تا 38 درجه سانتیگراد است. اگر درجه حرارت مقعدی کودک بالای 38 درجه سانتیگراد باشد تب دارد. در صورتیکه کودک زیر 3 ماه باشد باید بلافاصله به پزشک مراجعه کرد.در این مطلب از سایت جسارت در مورد تب در کودکان صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

تب چیست

برای درک درست اینکه تب چیست ابتدا باید سراغ هیپوتالاموس که غده‌ای در مغز است برویم. این غده که در وسط پایه مغز واقع شده مثل یک ترموستات عمل می‌کند. این ارگان با درک صحیح میزان دمای مناسب برای بدن پیامی را به سیستم‌های عصبی ارسال و آنها را برای رسیدن به دمای مطلوب آماده می‌کند. دمای طبیعی بدن 37درجه سانتی‌گراد است البته در برخی افراد اندکی درجه حرارت بدن بالاتر یا پایین‌تر است. همچنین دمای بدن در طول شبانه‌روز متغیر است؛ در صبح اندکی پایین‌تر و در عصر اندکی بالاتر می‌رود. وقتی ویروسی وارد بدن و خون کودک شود موجب تغییراتی در خون و گلبول‌های سفید و درجه حرارت بالا برای دفاع می‌شود. هیپوتالاموس با درک این موضوع به سیستم عصبی دستور می‌دهد درجه حرارت بدن بالا برود و دمای بدن ممکن است از 38 تا 40 درجه برسد.

تب در کودکان و مراجعه به پزشک

شما بهتر از همه می توانید تشخیص دهید که کودکتان بدحال است یا نه. بنابراین در صورتیکه احساس نگرانی می کنید، صرف نظر از اینکه درجه حرارت بدن کودک چقدر است، به پزشک مراجعه کنید. بعلاوه، درجه حرارت مقعدی تنها شاخص نگران کننده بودن تب کودک نیست. سن و رفتار کودک نیز مهم است. تب در کودکان زیر 3 ماه جدی تر است و تب بالایی که مانع بازی کردن و غذا خوردن کودک نمی شود ممکن است چندان جدی نباشد. بخاطر داشته باشید که زمانی که کودک در حال فعالیت است بدنش گرمتر از زمانی است که تازه از خواب بیدار شده. نکته دیگری که باید بیاد داشت این است که سیکل طبیعی ترموستات داخلی بدن انسان بگونه ای است که درجه حرارت بدن انسان در ساعات غروب و سر شب بالا می رود. با توجه به آنچه گفته شد، در موراد زیر باید به پزشک مراجعه کرد: درجه حرارت مقعدی بالای 38 درجه سانتیگراد در کودک کمتر از سه ماه درجه حرارت مقعدی بالای 38.3 درجه سانتیگراد در کودک سه ماهه و بالاتر وجود علائم زیر همراه با تب نیز می تواند نشانه جدی بودن مشکل باشد: کاهش اشتها، بی حالی، رنگ پریدگی یا بر افروختگی واضح، یا وجود تغییرات دیگر در رفتار یا ظاهر کودک وجود دانه های کوچک قرمز-ارغوانی روی بدن که با فشار دادن سفید نمی شوند یا وجود لکه های ارغوانی بزرگ؛ هر دو این علائم می توانند نشانه عفونت باکتریال جدی باشند. کودک نمی تواند غذا را ببلعد و آب دهانش مرتب می ریزد؛ این ممکن است علامتی از اپی گلوتیت (التهاب اپی گلوت – اپیگلوت قسمتی از حنجره است که موقع بلع غذا مانع ورود غذا به مری و مجاری تنفسی می شود) باشد. اپی گلوتیت سبب تورم قسمت عقبی گلو شده و می تواند جان کودک را به خطر اندازد. حتی بعد از تمیز کردن بینی، کودک نمی تواند خوب نفس بکشد که ممکن است نشانه ای از ذات الریه یا آسم باشد. کودک به نظر هذیان آلود و گیج می رسد و بسیار تحریک پذیر و کج خلق است؛ این علائم ممکن است علائم یک عفونت ویروسی یا باکتریال جدی باشند. در صورتیکه بابت ظاهر یا رفتار کودک خود دچار نگرانی هستید، صرف نظر از اینکه درجه حرارتش بالا باشد یا نه، حتماً به پزشک مراجعه کنید. همچنین به خاطر داشته باشید که تب تنها یکی از علائم بیماری است. توجه داشته باشید که علائمی نظیر سرفه و گوش درد (در صورتیکه به آن مشکوکید) یا استفراغ و اسهال را حتماً به پزشک اطلاع دهید زیرا به وی در تشخیص کمک می کند.

تب در کودکان کمتر از 4 سال

گاهی اوقات در کودکان کمتر از 4 سال به علت عفونت‌های گوش و در کودکان بالای 4 سال به علت سینوبرونشیت علائم بالینی تب و سرفه طول می‌کشد. بیشتر محققان و پزشکان معتقدند تب برای کودکان مشکل جدی تلقی نمی‌شود و تا زمانی که کودک تب دارد و بی‌قرار است احتیاج به داروی مسکن تب‌بر ندارد. ثابت شده تب یک عامل دفاعی بدن بوده و دوره بیماری را کوتاه‌تر می‌کند و پایین‌ آوردن تب دوره بهبود بیماری را در کودکان به شدت کند می‌کند. بدن برای افزایش درجه حرارت خون مجبور است 01درصد به سوخت و ساز خون بیفزاید و افزایش متابولیسم بدن باعث دفع بسیاری از سموم نهفته در بافت‌ها می‌شود. در این صورت توصیه می‌شود در مورد تب بیماری‌های عفونی و تب واکسیناسیون استامینوفن تجویز نشود که دفاع بدن در مقابل میکروب‌ها نیز کمتر ‌شود.

بیشتر بخوایند :

سه نما


درمان زخم معده

یکی از عواملی که می تواند این تنش ها را افزایش دهد و احتمال آسیب را افزایش دهد استفاده از کفش های نامناسب است. یکی از این آسیب ها تشکیل قرنیه است. این ضایعه می تواند بر روی انگشتان پا و یا زیر پا قرار گیرد و به دلیل فشار کفش نامناسب است.
درمان زخم معده

ذرت یک دایره کوچک سخت و ضخیم شدن پوست است. گردن رحم اغلب در پایه است، به خصوص در بالای و در کنار انگشتان پا، کف پا و حتی بین انگشتان پا. همچنین می تواند در قسمت های دیگر بدن ایجاد شود. شایع ترین علت قرنیه راه رفتن یا پوشیدن کفش های بد است. حتی اگر کفش های تنگ یا پاشنه های بلند را برای مدت طولانی بپوشاند، باعث ایجاد پنجه می شود. سایر علل احتمالی پیاده روی بدون پوشیدن کفش، پوشیدن جوراب بدون جوراب یا فعالیت ورزشی که تحت فشار هستند.

افرادی که ضایعات عرق، زخم، زگیل و زگیل ها را در پاهای خود آسیب دیده اند بیشتر احتمال دارد تا یک حمله قلبی نسبت به دیگران داشته باشند. همچنین افراد مبتلا به دیابت یا افرادی که جریان خون پایین دارند، در معرض خطر بیشتری برای عوارض جانبی قرنیه قرار دارند. در چنین افرادی، قرنیه باید توسط دکتر درمان شود. بعضی از علائم و نشانه های دارچین، پوست ضخیم و خشن، ضربه های شدید و درد هنگام فشار دادن روی آنها است. همچنین هنگام ایستادن یا راه رفتن می توان آن را مورد آزار و اذیت قرار داد. این معمولا به راحتی حذف نمی شود. در صورت لزوم، از داروها و لوسیون ها برای درمان قرنیه استفاده می کنند. شما همچنین می توانید از داروهای خانگی طبیعی ساده استفاده کنید تا قرنیه را از بین ببرید.

پوست یکی از حساس ترین قسمت های بدن است و با کوچکترین فشار پاسخ می دهد و این واکنش ها در اشکال مختلف مانند تورم، قرمزی، بولستر و غیره ظاهر می شود.
درمان قرنیه چیست؟

درمان های خانگی برای قرنیه:


1 پمیس

ماساژ قرنیه و قسمت های مجاور آن با معده یک درمان مؤثر است. سنگ ها پوست را از بین می برند، درد را کاهش می دهند و سریع می گیرند. پاهای خود را در آب گرم 10 دقیقه قبل از بستر بشویید تا پوست نرمتر شود و سپس به آرامی از جلو و عقب در ناحیه آسیب دیده 3-5 دقیقه صبر کنید، سپس با یک توپ پنبه به محل روغن کرچک و پوشش آن را تا یک شب. چند روز طول بکشد تا آنکه کاملا حذف شود.

2 سرکه سفید

سرکه سفید یک درمان عالی برای درمان زخم معده است. اسیدیته سرکه سفید کمک می کند تا پوست سخت را نرم کند. علاوه بر این، آن ضد قارچی است و خواص ضد باکتری آن خطر عفونت را کاهش می دهد. قبل از رفتن به رختخواب، یک قسمت سرکه سفید را با سه قسمت آب مخلوط کنید تا آن رقیق شود، سپس با لمس نرم بر روی صیقلی اعمال کنید، صبح زود صاف کنید، آن را با سنگ تمیز کنید، سپس روغن زیتون یا روغن نارگیل را بمالید. آن را هر روز به طور کامل از بین بردن قرنیه.

توضیحات التهاب حنجره

توضیحات التهاب حنجره

التهاب حنجره، به علت فشار روی طناب های صوتی، به عنوان التهاب حنجره (لارنژیت) شناخته می شود. این معمولا چندین هفته طول می کشد و می تواند کوتاه مدت یا حتی مزمن باشد. و نه! التهاب حنجره (لارنژیت) گلودرد نیست. اگر لارنژیت دارید، در نتیجه التهاب حنجره و طناب های صوتی، صدای شما را از دست داده اید. در اغلب موارد، التهاب حنجره (لارنژیت) ناشی از استفاده نامناسب از صدا یا خستگی بیش از حد طنابهای صوتی یا عفونت دستگاه تنفسی فوقانی است. در برخی موارد، لارنژیت (لارنژیت) نیز ممکن است به دلیل سیگار کشیدن بیش از حد باشد. در این مقاله، ما درباره جنجال در مورد التهاب حنجره صحبت می کنیم. امیدواریم مورد توجه قرار گیرد.التهاب حنجره چیست؟

Image result for ‫توضیحات التهاب حنجره‬‎


لارنژیت یک التهاب حنجره است. لارنژیت می تواند منجر به از دست دادن موقت صدا به علت تحریک طناب های صوتی. اگر لارنژیت کمتر از 3 هفته طول بکشد، این لارنژیت حاد نامیده می شود و اگر طولانی تر از 3 هفته طول بکشد، لارنگیت مزمن نامیده می شود. لارنژیت مزمن معمولا در سنین میانسالی رخ می دهد و در مردان شایع تر از زنان است.


التهاب حنجره یا لارنژیتلارنژیت می تواند به دلایل عفونی یا غیر عفونی رخ دهد: عوامل غیر عفونی. بازگشت اسید معده به مری آلرژی به سرفه بیش از حد، سیگار کشیدن و الکل. التهاب ناشی از استفاده بیش از حد از طناب. استفاده طولانی مدت از کورتیکواستروئیدهای استنشاقی برای درمان آسم. آسیب های حرارتی یا شیمیایی حنجره، به ویژه عواقب لوله گذاری تراشه، از عوامل بیماری لارنژیت ویروسی می تواند به عوامل متعددی مانند ویروس سرد، ارتمیکوس ویید، ویروس پاراآنفلوآنزا، آدنو ویروس، ویروس کرونا و ویروس سنسیتیال تنفسی شود. لارنژیت باکتری می تواند به علت این عوامل ایجاد شود: استرپتوکوک پیکوژنز، استرپتوکوک پنومونیه، باکتری دیفتری، موراکلا سارارالیس، آنفلوانزای Bacillus، Bacillus anthraise و TB. عفونت های ناشی از باکتری معمولا توسط عفونت های ویروسی قبلی ایجاد می شود. لارنژیت عفونی ناشی از قارچها مانند کاندیدا و کریپتوکوک. لارنژیت گاهی می تواند به درد قفسه سینه منجر شود.التهاب حنجره و سیگار کشیدنسیگار کشیدن و سیگار کشیدن باعث لارنژیت می شود و روند درمان و ترمیم بیماری را مختل می کند. سیگار کشیدن باعث غشاهای تورم و مخاطی حنجره می شود و در نتیجه کیفیت صدا تغییر می کند