وبلاگ بزرگ شارز آپ

وبلاگ بزرگ شارز آپ

وبلاگ بزرگ شارز آپ

وبلاگ بزرگ شارز آپ

خواص حنا گذاشتن کف پا

مضرات و خواص حنا گذاشتن کف پا و برای پوست و دستگاه تناسلی

مضرات و خواص حنا گذاشتن کف پا و برای پوست و دستگاه تناسلی در سایت جسارت

خواص حنا گذاشتن کف پا ,خواص حنا برای کف پا,خواص حنا گذاشتن کف پا,خاصیت حنا برای کف پا,حنای کف پا,حنا برای کف پا,حنا گذاشتن کف پا,خواص حنا کف پا,حنا بستن کف پا,حنا برای دستگاه تناسلی,خواص حنا برای دستگاه تناسلی,حنا پوست,حنا پوست ضخیم,حنا برای پوست,حنا برای پوست صورت,حنا و پوست صورت,حنا برای پوست بدن,حنا و پوست,حنا و پوست گردو,حنا برای پوست سر,حنا برای پوست,آیا حنا پوست را ضخیم میکند,حنا برای پوست خوبه,خواص حنا برای پوست,خواص حنا برای پوست صورت,فواید حنا برای پوست,ماسک حنا برای پوست صورت,خاصیت حنا برای پوست صورت,حنا برای پوست صورت خوبه,فواید حنا برای پوست صورت,ایا حنا برای پوست صورت مفید است,حنا روی پوست صورت,حنا برای پوست صورت,حنا پوست صورت,حنا پوست صورت را سفید میکن

مضرات و خواص حنا گذاشتن کف پا و برای پوست و دستگاه تناسلی

خواص حنا گذاشتن کف پا , خواص حنا برای کف پا , خواص حنا گذاشتن کف پا , خاصیت حنا برای کف پا

در این مطلب از سایت جسارت به مضرات و خواص حنا گذاشتن کف پا و برای پوست و دستگاه تناسلی می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

نا از جمله گیاهان دارویی سنتی است که محبوبیت بالایی در میان ایرانیان داشته است. خواص حنا از نظر پزشکی بی شمار و جالب می باشد. برای آشنایی با خواص حنا خواندن این مطلب را توصیه و در ادامه شما را با تمام فواید و خواص حنا آشنا می سازیم.

خواص حنا گذاشتن کف پا

استفاده از حنا از سالهای خیلی دور و از زمان پیامبران توصیه می شده است .حنا گیاهی پرخاصیت است که بیشتر از فواید آن برای مو می دانیم در حالی که پودربرگهای معجزه آسای این گیاه درمان دردهاست. حنا گیاهی به صورت درختچه یا درختی با برگهای سبز متمایل به خاکستری، بیضوی و گلهائی به صورت خوشه گرزن بزرگ، به رنگ سفید یا زرد بسیار خوشبو، با میوه های خشک و شکوفا که حاوی دانه هائی خیلی کوچک است . به فارسی حنا و در کتب سنتی و به عربی حنا، الهناء رقون و رقان گویند و گل آن را فاغیه می نامند. برگهای آن متقابل، ساده، چرمی، کامل به طول ۲ تا ۳ و به عرض ۱ سانتی متر، بیضوی و نوک تیز می باشد. برگهای گیاه حنا ، بخش داروئی آن را تشکیل می دهد . برداشت برگ حنا از سال دوم و سوم و کشت آن سالی دو بار صورت می گیرد. در اوایل تیرماه به نام حنای گرما و در اواخر آبان ماه به نام حنای قوس معروف است .

مضرات و خواص حنا گذاشتن کف پا و برای پوست و دستگاه تناسلی

خواص حنا گذاشتن کف پا , خواص حنا برای کف پا , خواص حنا گذاشتن کف پا , خاصیت حنا برای کف پا

حنا چه بصورت مصرف موضعی و چه به صورت خوراکی در کتاب های طب سنتی ایران و چین بارها و بارها آمده است و برای آن مصارف متعددی از جمله درمان جذام، یرقان، سنگ کلیه، جرب و غیره ذکر شده است. از جمله خواص گیاه حنا در طب جدید نیز می توان به خاصیت ضد قارچی، ضد باکتریایی، تب بری، ضد التهاب و محافظت از پوست در برابر آفتاب اشاره نمود. این موارد به عنوان خواص حنا به اثبات رسیده و حنا توانسته جایگاه خود را بعنوان یک گیاه دارویی حفظ کند. برخی از خواص گیاه حنا بسیار جالب و شگفت انگیز می باشد.

خواص حنا برای کف پا

مالیدن مخلوط برگ های له شده این گیاه با روغن زیتون به موی سر کمک زیادی به رشد آن می کند،به ویژه اگر این مخلوط را با آب گشنیز ترکیب کرده و سپس مورد استفاده قرار داد. اگر مدت هاست که به دنبال راهکاری برای رفع بوی بد عرقی هستید که در هنگام پوشیدن کفش به آن دچار می شوید، باید بگویم که می توانید خوشحال باشید زیرا که حنا برای رفع عرق بدبوی پا بسیار موثر بوده و می تواند این دغدغه شما را نیز برطرف کند. از جوشانده برگهای حنا به صورت غرغره برای رفع پیله دندان استفاده می شود. در مصرف داخلی برای کاهش درد معده بعد از زایمان و همچنین برای رفع خشونت صدا تجویز می شود. از دیگر خواص حنا این است که برای رفع عرق بدبوی پا بسیار موثر است.

 یکی از مهمترین خواص حنا دفاع در برابر عفونت می باشد. حنا می تواند به بدن کمک کند تا در برابر عفونت، دفاع قوی تری داشته باشد و این باعث می شود که کم کم باکتری های مضر از پوست شما محو شود. این یکی از مهمترین خواص حنا برای پوست است. این باکتری ها سبب به وجود آمدن برخی از عفونت ها در بدن می شود که به روش های مختلفی تولید می شوند، و درمان پوست شما به طور منظم توسط حنا و استفاده از این خواص حنا تاثیر زیادی در حذف باکتری ها دارد.

خواص حنا گذاشتن کف پا

فواید و خواص حنا برای رفع مشکلات پوستی و داخلی : حنا به صورت موضعی در درمان بیماریهای قارچی پوستی بویژه در قارچ های عامل کچلی و تخفیف دردهای روماتیسمی بکار می رود.ضد باکتری، ضد قارچ، ضد تب، ضد اسپاسم، ضد ویروس، ضد آفتاب، قابض، تهوع آور، ادرارآور، قاعده آور، ملین، خلط آور، محافظ کبد،کاهش دهنده پرفشاری خون،سقط کننده، حساسیت زا، مهار کننده ی نیترات ردوکتاز و مسکن از خواص مفید حنا است. حنا دارای اثر ضد باکتری خصوصاً در باکتریهای گرم مثبت می باشد؛ همچنین دارای اثر ضد قارچی در قارچ های مولد کچلی تریکوفایتون، اسپوروتریکوم و کریپتوکوکوس است.برای تسکین سردرد خود از حنا به عنوان ضمادی استفاده کنند و آن را به صورت ضماد به سر خود بمالید. اگزما عارضه پوستی است که به ویژه در هنگام تغییرات فصلی افراد زیادی را درگیر خود می کند.

از دیگر خواص حنا در درمان اختلالات کبدی می باشد. حنا به عنوان گیاه پزشکی کاملا مفید در نظر گرفته می شود از این رو پوست گیاه حنا در درمان بزرگ شدن کبد و یرقان موثر می باشد. برای رفع و درمان اگزما گرد برگ حنا با برگ هلو مخلوط کنید و به صورت ضماد استفاده نمایید.

خاصیت حنا برای کف پا

مشکلی پوستی که رفع آن گاهی اوقات دردسر ساز است. در این مورد نیز به گفته متخصصان طب سنتی، می توان از گیاه حنا استفاده کرد.به عبارتی یکی دیگر از خواص استفاده از حنا رفع این مشکل است، پس اگر مبتلا به این عارضه هستید باید گرد برگ حنا با برگ هلو ا به خوبی مخلوط کرده و از آن به صورت ضماد استفاده کنید. نکته دیگر اینکه برای معالجه جوش و کورک سر کودکان ریشه حنا را خشک کرده و بعد به صورت ضماد آن را روی سر وی بگذارید.برای رویاندن ناخن شما باید روزی ۱۰ گرم از آب جوشانده حنا را تهیه و به مدت ۱۰ روز آن را استفاده کنید. برای این کار ۱۰ گرم برگ حنا را در ۲۵۰ سی سی آب خیسانده و بجوشانید تا به یک پنجم برسد سپس آن را شیرین کرده به مدت یک ماه میل کنید.حنا به صورت پرده ای، مانع تأثیر اشعه خورشید بر روی پوست بدن می شود.

مضرات و خواص حنا گذاشتن کف پا و برای پوست و دستگاه تناسلی

خواص حنا گذاشتن کف پا , خواص حنا برای کف پا , خواص حنا گذاشتن کف پا , خاصیت حنا برای کف پا

حنا می تواند التهابی که منجر به درد می شود را کاهش بخشد، شما می توانید در مناطق آسیب دیده پوستتان، از حنا به عنوان مسکن ضعیف استفاده کنید. اگر شما آلرژی و یا تمایل به استفاده از انواع دارو ندارید، حتما از حنا و خواص حنا استفاده کنید و علاوه بر آنها حنا یک ماده طبیعی است که مزیت خاص آن محسوب می شود.

حنای کف پا

اگر شما از نقاط داغ و یا گر گرفتگی در مناطق خاصی از بدنتان رنج می برید، با استفاده کردن از حنا می توانید آن را بهبود بخشید. اما حنا نمی تواند نگرانی شما دراین موضوع را از بین ببرد و اگر وضع پوست شما گرم است به پزشک مراجعه کنید تا با دقت تمام مشکل شما را بهبود بخشد.برای تسکین درد اعصاب و مفاصل استفاده از روغن حنا به افراد توصیه می شود. برای اینکه این ضماد بهترین اثر را با خود به همراه داشته باشد باید گل حنا را در روغن زیتون بجوشانید، آن را صاف کرده و بعد از آن استفاده کنید.

یکی از خواص حنا رفع جوش های دهان می باشد. برای رفع جوش های دهان، جوشانده حنا را مزمزه کنید و نتیجه خوبی بگیرید. از جوشانده برگهای حنا به صورت غرغره برای رفع پیله دندان استفاده می شود. در مصرف داخلی برای کاهش درد معده بعد از زایمان و همچنین برای رفع خشونت صدا تجویز می شود. از دیگر خواص حنا این است که برای رفع عرق بدبوی پا بسیار موثر است.

حنا برای کف پا

خواص حنا برای درمان اسهال خونی و زخم روده : با توجه به این که حنا یکی از گیاهان، با مقدار قابل ملاحظه ای تانن است، لذا دارای خاصیت قوی قابض می باشد؛ به همین دلیل از آن به طور خوراکی در اسهال خونی، زخم های روده ای- معده ای و به عنوان ادرارآور استفاده می شود. یکی از خواص حنا رفع جوش های دهان می باشد. برای رفع جوش های دهان، جوشانده حنا را مزمزه کنید و نتیجه خوبی بگیرید. یکی از خواص حنا این است که با گذاشتن گل یا برگ حنا در لابه لای لباسهای خود از بید زدگی لباس جلو گیری می کنید. گذاشتن ضماد حنا بر سر باعث تقویت بینایی خواهد شد. این یکی از جالبترین فواید حنا می باشد. حنا کردن کف پا عث لطیف شدن کف پا شده وبوی بد پا را از بین خواهد برد و باعث تقویت نیروی جنسی خواهد شد. روغن گل حنا که آن را «دهن الفاعیه» نامند و مانند گل سرخ تهیه می کنند گرم و محلل مقوی مو برای روشنی و درخشانی رنگ چهره نافع است. برای معالجه ترشحات سوزاکی مهبل از جوشانده ریشه درخت استفاده می شود.

از خواص حنا این است که غرغره آن با آب دم کرده برگ آن برای زخمهای دهان مفید است. خوردن دو گرم آن و یا خوردن آب خیس کرده 50 گرم آن برای یرقان، طحال، سنگ کلیه، مثانه و سختی ادرار نافع است. خواص حنا برای رویانیدن ناخن اصلی به جای ناخن کج اثر خوب دارد.

حنا گذاشتن کف پا

یکی از مهمترین خواص حنا دفاع در برابر عفونت می باشد. حنا می تواند به بدن کمک کند تا در برابر عفونت، دفاع قوی تری داشته باشد و این باعث می شود که کم کم باکتری های مضر از پوست شما محو شود. این یکی از مهمترین خواص حنا برای پوست است. این باکتری ها سبب به وجود آمدن برخی از عفونت ها در بدن می شود که به روش های مختلفی تولید می شوند، و درمان پوست شما به طور منظم توسط حنا و استفاده از این خواص حنا تاثیر زیادی در حذف باکتری ها دارد. از دیگر خواص حنا در درمان اختلالات کبدی می باشد. حنا به عنوان گیاه پزشکی کاملا مفید در نظر گرفته می شود از این رو پوست گیاه حنا در درمان بزرگ شدن کبد و یرقان موثر می باشد. حنا یک درمان طبیعی ضد ریزش مو و حفظ سلامت مو است. کوتیکول های مو را درمان میکند در نتیجه در بهبود سلامت ریشه مو نیز موثر است که این امر مانع از خرد شدن تارهای مو شده و درخشندگی موها را حفظ می کند. همچنین حنا PH پوست سر را در حد متعادل نگه می دارد تا از ریزش موی زودرس جلوگیری کند.

مضرات و خواص حنا گذاشتن کف پا و برای پوست و دستگاه تناسلی

خواص حنا گذاشتن کف پا , خواص حنا برای کف پا , خواص حنا گذاشتن کف پا , خاصیت حنا برای کف پا

حنا و خواص حنا تاثیر زیادی در خنک کردن پوست شما دارد که با اثر گذاشتن در گردش خون بدن سبب این امر می شود. اگر شما از نقاط داغ و یا گرفتگی در مناطق خاصی از بدنتان رنج می برید، با استفاده از این خاصیت حنا می توانید آن را بهبود بخشید.

خواص حنا کف پا


خواص و فواید خوردن ماش در دوران بارداری و حاملگی

خواص و فواید خوردن ماش در دوران بارداری و حاملگی

خوردن ماش در دوران بارداری , ماش در بارداری,ماش در بارداری,خوردن ماش در بارداری,مصرف ماش در بارداری,خواص ماش در بارداری,جوانه ماش در بارداری,ماش در دوران بارداری,ماش بارداری,خواص جوانه ماش در بارداری,خوردن جوانه ماش در بارداری,فواید ماش در بارداری,خوردن ماش در بارداری,جوانه ماش در بارداری,مصرف ماش در بارداری,خوردن ماش در دوران بارداری,مصرف جوانه ماش در بارداری,مصرف ماش در دوران بارداری,خوردن جوانه ماش در دوران بارداری,مصرف جوانه ماش در دوران بارداری,خواص ماش در دوران بارداری,خواص ماش سبز در بارداری,خواص جوانه ماش در دوران بارداری,جوانه ماش در دوران بارداری,مضرات جوانه ماش در بارداری,جوانه ماش بارداری,جوانه ماش و بارداری,فواید ماش در دوران بارداری,تاثیر ماش در دوران بارداری,استفاده از ماش در دوران بارداری,ماش و بارداری,ماش برای بارداری,ماش پلو در بارداری,خواص جوانه ها در بارداری,خوردن جوانه ها در بارداری,مصرف جوانه ها در بارداری,خوردن جوانه ها در بارداری,مصرف جوانه ها در دوران بارداری

ماش در بارداری , ماش در بارداری , خوردن ماش در بارداری , مصرف ماش در بارداری

  پتاسیم ماش نیز فراوان است؛ پس مصرفش به افرادی که مبتلا به پرفشاری خون هستند، توصیه می‌شود. ماش از نظر منگنز و سلنیوم که خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارند نیز غنی است و خوردن آن موجب پیشگیری از بیماری‌های مزمن می‌شود.

خوردن ماش در دوران بارداری

جوانه ماش معمولا به رنگ زرد و بزرگتر از سایر جوانه ها می باشد. جوانه زدن ماش به طور معمول یک هفته طول می کشد ماش جوانه زده، مغذی تر از دانه های اصلی است و نیاز به زمان پخت و پز بسیار کمتر دارد. مزایای جوانه ماش در بارداری؟ جوانه ماش و افزایش استقامت بدن مادر : ویتامین E موجود در جوانه به تقویت سیستم_ایمنی زنان باردار کمک می‌کند.

ماش در بارداری , ماش در بارداری , خوردن ماش در بارداری , مصرف ماش در بارداری

ین ماده غذایی کاهش‌دهنده قند و چربی خون است و مطالعات انجام شده از سوی انجمن دیابت آمریکا نشان داده که ماش برای درمان اسهال نیز مفید است؛

خواص ماش در دوران بارداری

جوانه ماش و کاهش خطر سقط جنین :جوانه ماش به علت دارا بودن ویتامین E می تواند خطر سقط جنین را کاهش دهد. جوانه ماش و کنترل استرس در دوران بارداری جوانه ماش و تسکین دستگاه گوارش: فیبر موجود در جوانه به بهبود عملکرد دستگاه_گوارش کمک می‌کند کند. جوانه ماش و جلوگیری از نقص های هنگام تولد نوزاد: بسیاری از نقص های هنگام تولد از کمبود اسیدفولیک است. که جوانه ماش به علت دارا بودن اسید فولیک از بروز این نقص جلوگیری می‌کند.

ماش در بارداری , ماش در بارداری , خوردن ماش در بارداری , مصرف ماش در بارداری

 مصرف ماش هیچ‌گونه ممنوعیتی برای هیچ‌کس ندارد اما کسانی که اسیداوریک یا نقرس دارند، باید موادغذایی پروتئین داری را که پورین گیاهی دارند،‌محدود کنند. البته ترکیبات پورینی در ماش نسبتا کم است و لازم نیست این افراد نیز ماش را از برنامه غذایی خود کاملا حذف کنند؛ بلکه تنها محدودیت به خرج دادن در مصرف آن کفایت می‌کند.

جوانه ماش در دوران بارداری

فواید و خواص نارنج برای پوست و سرماخوردگی و لاغری

فواید و خواص نارنج برای پوست و سرماخوردگی و لاغری

در این مطلب از سایت جسارت به فواید و خواص نارنج برای پوست و سرماخوردگی و لاغری می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد

این میوه از گروه مرکبات است. آب نارنج ترش، مطبوع و سرشار از ویتامین C است و بار بسیار یاز غذاها می تواند یک چاشنی باشد.این میوه  از جمله میوه هایی است که برای اعصاب، دفع سنگ کلیه و مثانه، گلودرد و فشار خون بسیار مفید است.این میوه‌ای که در ایران به فراوانی تولید می‌شود و محصولات جانبی متعددی نیز دارد. میوه درختی بزرگ و زیباست با برگهایی بزرگتر و خوشبوتر از برگهای درخت لیمو. شکوفه‌های آن که بسیارخوشبو است بهارنارنج نامیده می‌شود. در بعضی مناطق در تمام فصول سال می‌توان میوه نارنج را برروی درخت دید. در حالیکه هنوز میوه سال گذشته بر درخت است میوه‌های جدید هم در حال رسیدن هستند. شکوفه نارنج (بهار نارنج) طبیعت(مزاج) = گرم و خشک، بوییدن آن شادی آور، تقویت کننده مغز و از بین برنده آبریزش بینی (زکام) است. از این شکوفه ها مربای لذیذی تهیه می‌شود که خواص مفید شکوفه را دارد. اگر یک قاشق مرباخوری از گل شکوفه خشک نارنج را به یک فنجان آب جوش اضافه کنید و درفنجان را ببندید بعد از ۱۰ دقیقه نوشیدنی بسیار خوشبو ونشاط آوری آماده می‌شود.

نارنج ، خواص نارنج , نارنج و لاغری و دیابت

خواص نارنج :

– این میوه هضم غذا را آسان تر می کند.

– خوردن آن با شکر در رفع یبوست بسیارموثر است.

– برای درمان گلودرد و درمان سرفه و فشار‌ خون بایستی نصف لیوان آب آن را با یک قاشق عسل مخلوط کرده و بعد از غذا بخورید.

– اثر ضدعفونى کننده و میکروب کشى دارد.

– ضماد پخته این میوه که پوست و هسته هم داشته باشد، برای جرب، خارش، جوش هاى پوستی و نرم کردن پوست بدن و موى سر موثر است.

این میوه باعث افزایش انرژی بدن می شود و همچنین به هضم غذا کمک می کند

این میوه به دلیل غنی بودن از ویتامین C یکی از آنتی‌اکسیدان‌های طبیعی و عالی محسوب می‌شود. البته باید توجه داشته باشید که آبگیری و حرارت می‌تواند تا حدودی باعث تخریب ویتامین C موجود در آن گردد پس خوردن میوه ان توصیه میشود
عرق بهار نارنج ، نشاط آور، تقویت کننده مغز، باز کننده گرفتگی مجاری بینی، از بین برنده ترشحات سینوس‌ها و دستگاه تنفس است

نارنج ، خواص نارنج , نارنج و لاغری و دیابت

بهار نارنج :

شکوفه این میوه را بهار نارنج می گویند که اثرات زیر را دارد:

– درمان بى خوابى هاى عصبى است، ولى زیاده روى در خوردن و بوییدن آن بى خوابى ایجاد مى نماید.

– برای دفع سنگ کلیه و مثانه بایستی عرق بهار نارنج را با ساقه کرفس مخلوط کرده و میل کنید.

– ضد تشنج بوده و سکسکه را بهبود می بخشد.

– عرق آن اعصاب را تقویت می کند و درمان بی خوابی است .

– براى رفع قولنج و تقویت اشتها مفید است.

– آروغ و سوزش هاضمه را تسکین مى دهد.

– بوییدن آن برای بهبود سرماخوردگی مفید است .

– مربای آن تقویت کننده ئ معده است.

– عرق آن برای زدودن غم و افسردگی مفید است.

نارنج ، خواص نارنج , نارنج و لاغری و دیابت

پوست میوه نارنج :

– پوست این میوه نشاط آور و تقویت کننده قلب و معده است.

– اگر ده گرم پوست نارنج خشک شده را بکوبید و با آب بخورید، از استفراغ و تهوع جلوگیرى مى کند و انگل هاى معده و روده را از بین مى برد.

– ضماد آن با سرکه روى شقیقه از سردرد جلوگیرى مى نماید و بهبود بخش است.

برگ نارنج :

– برگ آن آرام بخش، ضد تشنج و هضم کننده غذا است.

– بی خوابی و میگرن را معالجه می کند.

– دم کرده برگ این میوه تشنج را رفع می کند.

نارنج ، خواص نارنج , نارنج و لاغری و دیابت

تذکر:

– زیاده روى در خوردن این میوه کبد را ضعیف مى کند، مخصوصا اگر ناشتا خورده شود.

– عرق بهار نا رنج زود فاسد مى شود و کپک مى زند. لذا بایستى همیشه آن را تازه تهیه کرد و در شیشه هاى تیره رنگ نگه داشت.

شکل ظاهری جوز هندی بی شباهت به درخت نارنج نیست زیرا بر روی شاخه های متعدد آن برگهایی متناوب، ساده، کامل، موجدار، بیضوی، نوک تیز، بدون استیبول و چرمی شبیه برگ درخت نارنج به وجود می آید

از درختان بسیار زیبای باغ ارم شیراز می توان به درخت نارنج اشاره کرد

عرق بهار نارنج به جای دیازپام

با توجه به نتایج به دست آمده از یک مطالعه، از بهار نارنج می توان به عنوان یک پیش داروی موثر جهت کاهش اضطراب بیماران قبل از عمل جراحی استفاده کرد. این مطالعه با هدف مقایسه ی تاثیر عرق بهار نارنج و دیازپام بر اضطراب بیماران قبل از عمل جراحی انجام شد.در این مطالعه تعداد 60 بیمار 14 تا 48 ساله مراجعه کننده جهت عمل جراحی، انتخاب و به طور تصادفی در دو گروه 30 نفره تقسیم شدند.
2 ساعت قبل از عمل به گروه یک 100 سیسی عرق بهار نارنج و به گروه 2 محلول یک قرص 5 میلی گرم دیازپام در 100 سی سی آب به صورت خوراکی داده شد. میزان اضطراب موقعیتی پس از مصرف دارو در هر دو گروه مصرف کننده ی بهار نارنج و دیازپام کاهش یافت.

کسانیکه به بیماری‌های قلبی مبتلا هستند، بهتر است بهتر است برای جلوگیری از سکته قلبی این خوراکی‌ها را مصرف کنند: سیب زمینی شیرین (نوعی سیب زمینی که مغز آن نارنجی رنگ است)، شربت نارنج، سبزیجات برگ‌دار سبز، انواع هویج، کلم و سبزیجات (در صورت پخت با حرارت ملایم و مدت کوتاه پخته شود)، کدو تنبل کنسرو شده یا پخته شده، مرغ یا بوقلمون بدون چربی، ماکارونی و سس گوجه کم چرب، سیر و پیاز، پیتزای مرغ، پسته، گردو، بادام، روغن زیتون، شیر بدون چربی، پرتقال همراه با قسمت های سفید رنگ داخل آن، انگور سیاه یا انگور قرمز، میوه های خشک به خصوص زرد آلو خشکه، خرما و آلو خشکه، طالبی، غذا های حاوی نخود و لوبیا، گل کلم.در مقابل نیز از صرف کردن این نوع غذاها باید پرهیز کرد:چربی‌های مضر مثل چربی گوشت و چربی‌های بالای حیوانی، گوشت قرمز، غذاهای سرخ‌کردنی، بستنی، شیرینی، نمک(درصورتیکه فشار خون بالا دارید)، چیپس و مواردی از این قبیل.

نارنج

سیاه دانه و عسل

خواص و مضرات معجون سیاه دانه و عسل در طب سنتی

خواص و مضرات معجون سیاه دانه و عسل در طب سنتی در سایت جسارت

سیاه دانه و عسل,سیاه دانه و عسل برای لاغری,سیاه دانه و عسل برای بارداری,سیاه دانه و عسل برای سنگ کلیه,سیاه دانه و عسل برای معده,سیاه دانه و عسل در طب سنتی,سیاه دانه و عسل سنگ کلیه,سیاه دانه و عسل برای فشار خون,معجون سیاه دانه و عسل,مخلوط سیاه دانه و عسل,سیاه دانه با عسل برای بارداری,خواص سیاه دانه و عسل برای بارداری,سیاه دانه و عسل در بارداری,خواص سیاه دانه با عسل برای بارداری,سیاه دانه عسل سنگ کلیه,سیاه دانه با عسل برای سنگ کلیه,مخلوط عسل و سیاه دانه برای سنگ کلیه

خواص و مضرات معجون سیاه دانه و عسل در طب سنتی

سیاه دانه و عسل , سیاه دانه و عسل برای لاغری , سیاه دانه و عسل برای بارداری , سیاه دانه و عسل برای سنگ کلیه

در این مطلب از سایت جسارت به خواص و مضرات معجون سیاه دانه و عسل در طب سنتی می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

 برای تهیه این ترکیب سیاه دانه را پودر کرده(آسیاب یا کوبیده) و با عسل مخلوط می کنیم و نسبت ترکیب سیاه دانه و عسل هم یک به سه(4 و یا 5) می باشد یعنی مثلا یک قاشق پودر سیاه دانه باید با سه قاشق عسل مخلوط شود. سیاه دانه پودر شده اثرگزاری بهتری دارد(به همان صورت هم می شود با عسل مخلوط کرد) ولی  خیلی سریع در مجاورت هوا خواصش را از دست می دهد امااگر با عسل مخلوط شود خواص خود را از دست نمی دهد و  تا یکسال هم ماندگاری دارد.نام این داروی ساده اما بسیار پرخواص دوسین می باشد که از 2 س موجود در کلمه عسل و سیاه دانه اقتباس شده است.

سیاه دانه و عسل

سیاه دانه دارای خواص شگفتی می باشد که در درمان بسیاری از بیماری ها نقش اساسی را ایفا می کند.  این ماده قادر است سلولهای بتا که در بیماری های لوزالمعده دیابتی در حال مردن هستند را تحریک کند. همچنین می تواند بدن افراد مسموم شده را توسط سلاح های شیمیایی بهبود بخشیده و MRSA را نابود سازد.   حال به برخی از راه های درمانی آن اشاره می شود:  دیابت نوع 2: مصرف تنها 2گرم سیاه دانه در روز میزان قند خون و هموگلوبین گلیکوزیه (HbA1C) را کاهش می دهد. همچنین قادر است عملکرد سلول بتا را افزایش داده، در حالی که مقاومت به انسولین را کم می کند.  عفونت با هلیکوباکتر پیلوری: خواص ضد تشنجی سیاه دانه به طور سنتی شناخته شده است. بر اساس مطالعات به عمل آمده برخی بیماری ها چون صرع که در برابر داروهای مدرن مقاوم هستند، به راحتی با مصرف عصاره سیاه دانه قابل درمان اند. چرا که این دانه ها قادرند تشنج را به طور عجیبی کاهش دهند.  فشار خون بالا: افراد مبتلا به این مشکل می توانند تنها طی مدت دو ماه درمان شوند. کافی است دوبار در روز 100 و 200 میلی گرم عصاره سیاه دانه را مصرف کنند. 

خواص و مضرات معجون سیاه دانه و عسل در طب سنتی

سیاه دانه و عسل , سیاه دانه و عسل برای لاغری , سیاه دانه و عسل برای بارداری , سیاه دانه و عسل برای سنگ کلیه

 طبق نظر متخصصان طب سنتی افراد بزرگسال روزانه 2 تا 3 قاشق مرباخوری می توانند از این ترکیب استفاده کنند. میزان استفاده برای افراد خردسال هم بین نصف قاشق چایخوری تا یک قاشق مرباخوری می باشد.

سیاه دانه و عسل برای لاغری

آسم: آزمایشات انجام شده بر روی تعداد زیادی حیوانات مبتلا به آسم به وضوح نشان می دهد که اثرات سیاه دانه (همراه با آویشن) نتایج بسیار چشمگیری را نسبت به داروهای معمولی دارد.بنابر دیگر آزمایشات نوشیدن آب جوش به همراه عصاره سیاه دانه اثرات بسیار مطلوبی را برای افراد مبتلا به آسم و راههای هوایی آنها دارد.  سرطان روده بزرگ: این سرطان رشد یافته را می توان با استفاده ازعصاره سیاه دانه به راحتی متوقف کرده و از مصرف داروهای شیمیایی مضر در امان ماند. تحقیقات دامی نشان می دهد که روغن سیاه دانه بدون داشتن عوارض جانبی، اثرات عجیبی را بر روی موشهای سرطانی داشته است.  ترک اعتیاد: سیاه دانه قادر بوده 35 فرد معتاد را که به طور طولانی مدت اسیر دام مواد مخدر بوده اند، نجات دهد.   MRSA: خواص ضد باکتری سیاه دانه مقابل فعالیت های استافیلوکوک اورئوس مقاومت می کند، باکتری که ایزوله شدن بدن در مقابل متی سیلین را از بین می برد.

خواص و مضرات معجون سیاه دانه و عسل در طب سنتی

سیاه دانه و عسل , سیاه دانه و عسل برای لاغری , سیاه دانه و عسل برای بارداری , سیاه دانه و عسل برای سنگ کلیه

 خواص سیاه دانه طبق روایتی از پیامبراکرم: که هیچ بیماری نیست مگر اینکه شفای آن در سیاه دانه است به جز مرگ. و در مورد خواص بیشمار عسل هم همین بس که خداوند ازآن تعبیر به شفا کرده است. پس ترکیب دو ماده طبیعی شفاگر یک معجون فوق العاده شفابخش با خواص فراوان تولید می کند

سیاه دانه و عسل برای بارداری

   20 خاصیت دارویی معجون سیاه دانه و عسل  خواص سیاه دانه معجون سیاه دانه و عسل معروف به معجون دوسین از داروهای ساده و در عین حال موثری هست که از قدیم در طب سنتی محبوب بوده و برای درمان بیماری های مختلفی از آن استفاده می شده است.این معجون خواص بسیار زیادی دارد که در این مطلب به بخشی از آنها اشاره می کنیم.  1-از اصلی ترین خواص معجون سیاه دانه  این است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند  2- برای درمان سرماخوردگی های پی در پی مفید است.  3-در درمان تب های بلغمی و سوداوی تاثیر دارد.  4-ادرارآور است و برای مردان مبتلا به پروستات مفید است. همچنین عفونت های ادراری را درمان می کند.  5-برای درمان سردردهایی که مرتبط با مزاج سرد هستند مفید است.  6-مالیدن این ترکیب  به پوست برای درمان جوش های بلغمی مفید است. توجه داشته باشید که جوش های بلغمی بدون التهاب، زیرپوستی و سفت هستند و استفاده از این ترکیب برای جوش های قرمز و پرالتهاب نتیجه عکس خواهد داد و وضع پوستتان بدتر خواهد شد.  7-تاثیر خوبی بر دستگاه گوارش  و انگل های روده دارد. 

خواص و مضرات معجون سیاه دانه و عسل در طب سنتی

سیاه دانه و عسل , سیاه دانه و عسل برای لاغری , سیاه دانه و عسل برای بارداری , سیاه دانه و عسل برای سنگ کلیه

 معجون معجزه گر سیاه دانه و عسل معروف به دوسین از داروهای ساده و در عین حال بسیار موثری هست که از قدیم در طب سنتی محبوب بوده و برای درمان تمام بیماری های از آن استفاده می شده است.این معجون خواص بسیار زیادی دارد که در این مطلب به بخشی از آنها اشاره می کنیم.

سیاه دانه و عسل برای سنگ کلیه

8- نفخ معده و دل درد های ناشی از آن را درمان می کند.  9- برای پیشگیری و درمان زخم معده موثر است.  10-برای بهبود بیماری های پوستی پیسی و لک مفید هست.  11-می تواند سنگ های کلیه و مثانه را از بین ببرد.  12-در روزهای پایانی بارداری به کنترل درد و افزایش توان و مقاومت مادران  هنگام زایمان کمک می کند. توجه داشته باشید حتما با مشورت پزشک زنان و یا  متخصص طب سنتی از این معجون استفاده کنید.  13- موجب افزایش شیر مادران شیرده می شود.  14- از ابتلا به بیماری های مزمن و سرطان جلوگیری می کند چون اثر معجون سیاه دانه به مدت طولانی در بدن باقی می ماند  15-باعث کاهش عوارض داروهای شیمی درمانی بر کلیه ها می شود.  16- با طبع گرم بسیار انرژی زا و باعث از بین رفتن افسردگی می شود.  17-مصرف یک قاشق مرباخوری از ترکیب روغن سیاه دانه و عسل خالص به نسبت مساوی باعث درمان اضطراب و تپش های قلب و تنظیم ضربان قلب می شود.  18- سیاه دانه دارای ماده ای هست که در بدن تولید انتی هیستامین می کند به همین دلیل برای درمان حساسیت و آسم بسیار مفید است.  19- افزایش دهنده طبیعی میل جنسی  20- افزایش تعداد اسپرم و درمان ناباروری حاصل از کمبود تعداد اسپرم

سیاه دانه و عسل

کالری و طرز تهیه و خواص آلو بخارا در بارداری و دیابت چیست

کالری و طرز تهیه و خواص آلو بخارا در بارداری و دیابت چیست

خواص آلو بخارا در بارداری و دیابت >>>در این مطلب از سایت جسارت به آلو بخارا و کالری و طرز تهیه و خواص آلو بخارا در بارداری و دیابت چیست می پردازیم.آلو بخارا ماده ای موثر برای دیابت و یبوست است
کالری و طرز تهیه و خواص آلو بخارا در بارداری و دیابت چیست


 آلو بخارا , خواص آلو بخارا , آلو بخارا در بارداری , آلو بخارا و دیابت , آلو بخارا و یبوست

آلو بُخارا یکی از انواع خشکبار است. آلو بخارا از خشک کردن آلو و یا گوجه به دست می‌آید. برای تهیهٔ آن نخست آلو قطره‌طلا در آب کمی جوشانده می‌شود، سپس پس از خنک شدن پوست آن کنده شده و در آفتاب خشک می‌شود.

آلو بخارا

بررسی‌ها نشان می‌دهد ‌آلو بخارا که آلوی خشک شده محسوب می‌شود سرشار از آنتی‌اکسیدان است به طوری که محققان مقدار آن را با آنتی‌اکسیدان‌های موجود در بلوبری برابر می‌دانند. این ماده مغذی سرشار از فیبر و کربوهیدرات‌هایی موسوم به ‌سوربیتول‌ است که مانع ‌یبوست می‌شود. الو بخارا که به نام های الو زرد –پردفوس –یرقون –اجاص –جاصا والو برقانی نیز معروف می باشد ،دارای طبع سرد و تر است .آلو میوه‌ای شگفت‌انگیز و آبدار است که از نظر گیاه‌شاسی به تیره‌ی رزاسه یا گلسرخیان متعلق است. این میوه عضوی از خانواده‌ی آلوهای نوع پرانوس است که هلو، شلیل، و بادام را نیز در بر می‌گیرد. این یکی از معدود میوه‌هایی است که در انواع رنگ‌های مختلف موجود است. گیاهی که این میوه را به بار می‌دهد درختچه‌ای کوچک است که در سراسر جهان به ویژه در چین، امریکا، ژاپن، و اروپا می‌روید و فواید زیادی دارد

کالری و طرز تهیه و خواص آلو بخارا در بارداری و دیابت چیست

آلو بخارا , خواص آلو بخارا , آلو بخارا در بارداری , آلو بخارا و دیابت , آلو بخارا و یبوست

آلوبخارابرای سردرد گرم و تب های صفراوی و تشنگی و حرارت قلب و خارش بدن مفید است.آلوبخارا به سبب خاصیت تقطیع وتلطیف خود اخلاط فاسد را نرم کرده و از معده و روده خارج می کند.

خواص آلو بخارا

همچنین آلوبخارا سیستم اسکلتی بدن را سالم و قوی نگه می‌دارد. سلامت استخوان‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است و مراقبت از آنها مانع بروز پوکی استخوان، شکستگی ‌ها و تحلیل عضلانی می‌شود.

پروتئین‌های گیاهی و غذاهای سرشار از کلسیم گزینه بسیار مناسبی برای حفظ سلامت استخوان‌ها محسوب می‌شود ولی در این میان، مصرف مواد معدنی مانند بور، منگنز، پتاسیم و آهن نیز حائز اهمیت است. آلوبخارا حاوی تمام این مواد معدنی است و مقدار آن بیش از تمام میوه‌ها و سبزیجات مصرفی در طول روز است و حجم مواد معدنی استخوان‌ها را بالا می‌برد.

کالری و طرز تهیه و خواص آلو بخارا در بارداری و دیابت چیست

آلو بخارا , خواص آلو بخارا , آلو بخارا در بارداری , آلو بخارا و دیابت , آلو بخارا و یبوست

آلوبخارا درافراد سردمزاج یا کسانی که معده سرد دارند، بهتراست با آب وعسل میل شود.کسانی که از بیماری طحال رنج می برند قبل ازغذا آن را میل کرده و تا ازمعده خارج نشده غذای دیگری نخورند.

آلو بخارا در بارداری

آلو بخارا به عنوان یک میوه خشک باعث غنی شدن ذخایر کلاژن بدن می‌شود که بدن را قوی و استخوان‌ها را نرم نگه می‌دارد. ویتامین C بالایی که در این ماده مغذی وجود دارد، به جذب بالای آهن از مواد غذایی کمک می‌کند. فیبرهای موجود در آلوبخارا کلسترول خون را پایین می‌آورد و به حفظ سلامت قلب و عروق کمک می‌کند.

در نقطه مقابل، مواد لبنی گرفته شده از شیر گاو قرار دارد که به دلیل رسوب کلسیم و ایجاد التهاب در مفاصل، استخوان‌ها را ضعیف می‌کند و احتمال بروز پوکی استخوان را افزایش می‌دهد.همچنین فیبر بالای موجود در آلوبخارا برای کاهش وزن، منیزیم آن برای بهبود قند خون و پایین آوردن آن و نیز کاهش اشتها مؤثر است.علاوه بر این، کربوهیدرات‌های انرژی‌زا در این میوه خشک عملکرد را بهبود می‌بخشد و سلامت استخوان‌ها و قدرت بدنی را بالا می‌برد.

کالری و طرز تهیه و خواص آلو بخارا در بارداری و دیابت چیست

آلو بخارا , خواص آلو بخارا , آلو بخارا در بارداری , آلو بخارا و دیابت , آلو بخارا و یبوست

اگر آلوی خشک را با آب پخته و صاف کنند وبا عسل یا ترنجبین یا شکر میل کنند مسهل قویتری است.

موارد استفاده آلو بخارا :

الو بخارا دارای خاصیت صفرا بر –زیاد کننده ادرار –ضد بلغم –تب بر –دافع انگل و ضد استفراغ می باشد .همچنین از ان درمواردی مانند :گلو درد –اسکوربوت –کم خونی –تقویت کبد –سرفه –یبوست –مسمومیت –چسبندگی پلاکت های خون –تقویت لثه ها –احساس تشنگی –خارش پوستی –ورم لوزه –تقویت معده –خشکی معده –سو، هاضمه –ورم کلیهسنگ کلیه –ائره –ارتروز –تصلب شرایین –تقویت اعصاب –سردرد و نقرس استفاده به عمل می اورند.

کالری و طرز تهیه و خواص آلو بخارا در بارداری و دیابت چیست

آلو بخارا , خواص آلو بخارا , آلو بخارا در بارداری , آلو بخارا و دیابت , آلو بخارا و یبوست

آلوی بخارا خون را صاف کرده و خارش بدن را برطرف می کند.رای رفع یبوست شدید عصاره خیسانده آنرا با تمبر هندی میل کنید.

مضرات آلو بخارا :

۱- زیاده روی و مصرف بی رویه الو بخارا موجب ناراحتی معده –نفغ –ایجاد اسید اوریک و ناراحتی طحال می شود .

۲- اشخاص سرد مزاج باید در مصرف این میوه احتیاط نمایند .افراد مبتلا به قند خون نیز نباید درمصرف الو بخارا زیا ده روی کنند .افرادی که مبتلا به ناراحتی ها یی مانند :نقرس –اسید اوریک –رماتیسم –اترومی –تصلب شرایین – اسهالزخم معده و اثنی عشر می باشند ،باید در مصرف میوه ی مزبور احتیاط نمایند .

آلو بخارا