وبلاگ بزرگ شارز آپ

وبلاگ بزرگ شارز آپ

وبلاگ بزرگ شارز آپ

وبلاگ بزرگ شارز آپ

توضیحات التهاب حنجره

توضیحات التهاب حنجره

التهاب حنجره، به علت فشار روی طناب های صوتی، به عنوان التهاب حنجره (لارنژیت) شناخته می شود. این معمولا چندین هفته طول می کشد و می تواند کوتاه مدت یا حتی مزمن باشد. و نه! التهاب حنجره (لارنژیت) گلودرد نیست. اگر لارنژیت دارید، در نتیجه التهاب حنجره و طناب های صوتی، صدای شما را از دست داده اید. در اغلب موارد، التهاب حنجره (لارنژیت) ناشی از استفاده نامناسب از صدا یا خستگی بیش از حد طنابهای صوتی یا عفونت دستگاه تنفسی فوقانی است. در برخی موارد، لارنژیت (لارنژیت) نیز ممکن است به دلیل سیگار کشیدن بیش از حد باشد. در این مقاله، ما درباره جنجال در مورد التهاب حنجره صحبت می کنیم. امیدواریم مورد توجه قرار گیرد.التهاب حنجره چیست؟

Image result for ‫توضیحات التهاب حنجره‬‎


لارنژیت یک التهاب حنجره است. لارنژیت می تواند منجر به از دست دادن موقت صدا به علت تحریک طناب های صوتی. اگر لارنژیت کمتر از 3 هفته طول بکشد، این لارنژیت حاد نامیده می شود و اگر طولانی تر از 3 هفته طول بکشد، لارنگیت مزمن نامیده می شود. لارنژیت مزمن معمولا در سنین میانسالی رخ می دهد و در مردان شایع تر از زنان است.


التهاب حنجره یا لارنژیتلارنژیت می تواند به دلایل عفونی یا غیر عفونی رخ دهد: عوامل غیر عفونی. بازگشت اسید معده به مری آلرژی به سرفه بیش از حد، سیگار کشیدن و الکل. التهاب ناشی از استفاده بیش از حد از طناب. استفاده طولانی مدت از کورتیکواستروئیدهای استنشاقی برای درمان آسم. آسیب های حرارتی یا شیمیایی حنجره، به ویژه عواقب لوله گذاری تراشه، از عوامل بیماری لارنژیت ویروسی می تواند به عوامل متعددی مانند ویروس سرد، ارتمیکوس ویید، ویروس پاراآنفلوآنزا، آدنو ویروس، ویروس کرونا و ویروس سنسیتیال تنفسی شود. لارنژیت باکتری می تواند به علت این عوامل ایجاد شود: استرپتوکوک پیکوژنز، استرپتوکوک پنومونیه، باکتری دیفتری، موراکلا سارارالیس، آنفلوانزای Bacillus، Bacillus anthraise و TB. عفونت های ناشی از باکتری معمولا توسط عفونت های ویروسی قبلی ایجاد می شود. لارنژیت عفونی ناشی از قارچها مانند کاندیدا و کریپتوکوک. لارنژیت گاهی می تواند به درد قفسه سینه منجر شود.التهاب حنجره و سیگار کشیدنسیگار کشیدن و سیگار کشیدن باعث لارنژیت می شود و روند درمان و ترمیم بیماری را مختل می کند. سیگار کشیدن باعث غشاهای تورم و مخاطی حنجره می شود و در نتیجه کیفیت صدا تغییر می کند

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.