وبلاگ بزرگ شارز آپ

وبلاگ بزرگ شارز آپ

وبلاگ بزرگ شارز آپ

وبلاگ بزرگ شارز آپ

تربچه و خواص آن

تربچه و خواص آن

تربچه به انگلیسی،تربچه گرافیک،تربچه در بارداری،تربچه سفید،تربچه خواص

گل سرسبد سبزی خوردن تربچه های نقلی و قرمز رنگ است.شاید برایتان جالب باشد که در قرن 16 میلادی ترب در انگلستان شناخته شده است و مورد استفاده قرار گرفت و سپس در قرن 17 میلادی در ماساچوست مورد کشت قرار گرفته شده است.لازم به ذکر است که تربچه از نظر طب قدیم ایران گرم و خشک است و از دوران ‌های بسیار قدیم برای درمان بسیاری از بیماری ‌ها به کار می ‌رفت. تربچه با نام علمی Raphanus sativus جزء سبزیجات ریشه‌ ای  می باشد و از لحاظ ظاهر و بافت شبیه چغندر و شلغم است، اما دارای طعم متفاوتی می ‌باشد.

تربچه،خواص تربچه
تربها دونوع هستند: ترب سیاه که اغلب در پائیز برداشت می گردد.و تربچه که به رنگ های مختلف قرمز و صورتی و به صورت های دراز و گرد موجود است ترب ریشه ای گیاهی است که جزء خانواده خردل دسته‌ بندی می‌ گردد .جالب است بدانید که ترب سیاه مانع بروز سنگ مثانه می‌ گردد. به‌ علاوه گفتنی است که از انسداد مجاری تنفسی جلوگیری می نماید. بدنیست بدانید که 90درصد وزن ترب را آب تشکیل می‌ دهد.

تربچه،خواص تربچه

بدنیست بدانید که در ابتدای قرن بیستم اثر مفید ترب برای معالجه بیماری ‌های کلیوی و تصفیه کلیه، توسط پزشکان سنتی ایران شناخته شده است.لازم به ذکر است که  ترب کوهی به دلیل داشتن ترکیبات گوگردی به عنوان ضدباکتری، ضد قارچ و ضد ویروس عمل می‌ نماید و مانع از بروز عفونت های راه تنفسی و مجاری ادرار می‌ گردد.در واقع  ترب سیاه مانع بروز سنگ مثانه می‌ شود، به‌ علاوه از انسداد مجاری تنفسی جلوگیری می ‌نماید.

تربچه،خواص تربچه
بهتر اسن بدانید که  جوشانده ی ترب برای درمان اسهال خونی مفید و موثر است.لازم به ذکر است که  اگر دست یا پای شما سرما زده است ترب را در آب بجوشانید و بگذارید تا کمی سرد شود به طوریکه دست را نسوزاند سپس عضو سرما زده را چند بار در روز در این جوشانده قرار دهید.شاید باور نکنید که آب برگ تربچه برای تقویت چشم مفید است و ترب سیاه، یرقان را درمان می‌ کند.

تربچه،خواص تربچه

مراقب باشید که :زیاده روی در خوردن ترب موجب دل پیچه شده و برای دندان و گلو مضر است .حتما این سبزی خوشمزه و خوشگل را در کنار سبزی های دیگر مصرف نمایید.

تربچه و خواص آن

مطالب مرتیط:

ریحان

شوید

جعفری

گشنیز

تره

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.